foto 3 foto 2 foto 4 foto 1

Alarmopvolging

   Controleronden  Brand-en sluitronden  Openingsronden  

'Wij waken wanneer u slaapt'                              

Een goed alarmsysteem is onmisbaar om ongenode gasten buiten te houden. Maar zelfs het meest geavanceerde alarmsysteem heeft weinig toegevoegde waarde wanneer alarmmeldingen vervolgens niet worden opgevolgd.

Daarnaast betreffen veel alarmmeldingen een zogenaamde loze melding, wat wil zeggen dat er gelukkig niets aan de hand is. Maar om dit te constateren, dient er echter wel eerst iemand ter plaatse poolshoogte te nemen en dit veelal midden in de nacht. Wij begrijpen maar al te goed dat een verstoorde nachtrust en de onzekerheid wat u gaat aantreffen naar aanleiding van een alarmmelding een onprettige situatie is. Daarom nemen wij deze werkzaamheden u graag uit handen. Zo geniet u van een goede nachtrust en hebt u altijd de zekerheid dat onze surveillancedienst snel ter plaats is, in 90% van de meldingen ruim binnen 15 minuten, om uw bedrijfspand of woning nauwkeurig te controleren.

  'Gaat uw alarm af, dan zijn wij binnen enkele minuten ter plaatse en u ontvangt altijd een digitale rapportage per email met daarin onze bevindingen'

 Van alle afgehandelde meldingen ontvangt u van ons een digitale rapportage in uw email, met daarin dag/datum/tijdstip, de zone(s) die alarm gaven en de eventueel aangetroffen bijzonderheden. Mocht een bepaalde zone zonder aantoonbare reden diverse keren alarm geven in een korte periode, dan nemen wij contact met u op om zo te voorkomen dat u wordt geconfronteerd met onnodige kosten.  

Uiteraard nemen wij bij een daadwerkelijke inbraak, of andere urgente zaken, altijd contact op met het contactpersoon.

Bij (poging tot) inbraak helpen wij u om de overlast te beperken, door de schade snel te laten herstellen. Bijvoorbeeld door kapotte ruiten af te laten dichten of sloten te laten vervangen.

Het onderbrengen van de alarmopvolging bij ons bedrijf, heeft geen verdere gevolgen voor de aansluiting op uw huidige alarmcentrale. Wij werken namelijk samen met alle alarmcentrales en kunnen de aanmelding van de werkzaamheden geheel voor u verzorgen.

Daarnaast bieden wij u een overstapservice. Dit houdt in dat wij uw lopende contract bij een andere aanbieder, tot aan de vervaldatum, geheel kosteloos overnemen. Zo ziet u zich nooit geconfronteerd met dubbele kosten.

'Hoe verloopt de afhandeling van een alarmmelding'

1- Het alarm van uw bedrijf of woning gaat af

2-De Alarmcentrale onvangt de melding en neemt contact op met Risiguard Beveiliging

3- De surveillant gaat direct ter plaatse

4- Ter plaatse controleert de surveillant de volledige buiten- en binnenzijde van het pand

5- Bij geen bijzonderheden, reset de surveillant het alarmssyteem en schakelt opnieuw in*

6- Er wordt een digitale rapportage opgemaakt en aan u verzonden

7- De surveillant meldt het alarm bij de Alarmcentrale af en gaat met vervolg

(* indien er daadwerkelijk is ingebroken, stellen wij altijd het contactpersoon en de politie in kennis) 

Bel naar 0297 255 233 voor verdere informatie over hoe wij u van dienst kunnen zijn.